Управління ЖКГ
Понеділок, 29.04.2024, 01:27
Меню сайту
Календар
«  Вересень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Наше опитування
Яка проблематика потребує найбільшої уваги?
1. Стан доріг
2. Благоустрій
3. Обслуговування та ремонт житла
4. Екологія
5. Водопостачання та водовідведення
6. Теплопостачання
7. Бродячі тварини
8. Вивезення ТПВ
Всього відповідей: 2
Головна » 2010 » Вересень » 13 » Заступник Міністра з питань ЖКГ Віталій Шаповаленко про реалізацію загальнодержавної програми реформування і розвитку ЖКГ на 2009-2014 роки
11:38
Заступник Міністра з питань ЖКГ Віталій Шаповаленко про реалізацію загальнодержавної програми реформування і розвитку ЖКГ на 2009-2014 роки
Заступник Міністр з питань ЖКГ України Віталій Шаповаленко взяв участь у прямому ефірі на радіо ЕРА FM. Пропонуємо ознайомитись з виступом у текстовому варіанті. 

Віталій Шаповаленко, заступник міністра з питань ЖКГ про реалізацію загальнодержавної програми реформування і розвитку ЖКГ на 2009-2014 роки. 

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Якщо ви створите ОСББ, а ви, як кажуть, повинні його створити, і всім треба зміритися з цієї думкою, кажуть, що є ще час до 2015 року, після цього ми станемо щасливішими і не станемо докоряти управлінцям, що не знаємо, за що платимо. Завдання ж влади - ліквідувати всі перешкоди на шляху продуктивного існування цих організацій з такою яскравою назвою ОСББ.
Отже, ми стоїмо на роздоріжжі з табличкою ОСББ, і прямо зараз обговорюватимемо, яким шляхом йти, а підказуватимуть нам шлях буде наш гість Віталій ШАПОВАЛЕНКО, заступник міністра з питань ЖКГ.

Прямо перед ефіром в нас виникло питання, яке схоже на міф: чи дійсно сьогодні є обов'язковим, що до 2015 року всі повинні створити ОСББ?

Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Хочу внести ясність. В державі реалізується загальнодержавна програма реформування і розвитку ЖКГ на 2009-2014 роки, і саме цією програмою, одним з її напрямків передбачено посилення впливу мешканців будинків на умови проживання, якість обслуговування шляхом створення ОСББ. Зазначеною програмою передбачено поетапне створення таких об'єднань, але в жодному разі не передбачено, що ОСББ мають створюватися стовідсотково.
Сьогодні в Україні експлуатується майже 238 тисяч будинків комунального фонду, і на даний час вже створено 11 тисяч ОСББ. Це приблизно близько 5% від загальної кількості будинків. Програмою передбачено поетапне зростання цієї кількості, а в 2014 оці передбачено створення 45 тисяч ОСББ. Тобто це буде не більше 40%.


Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: В будь-якому разі люди мають знати про переваги ОСББ і

держава має їх заохотити до цього, тому що всі ми звикли, що система працює

як недосить злагоджений механізм, але працює. Не завжди люди готові до

кардинальних змін, а отже має бути система заохочення. Як держава буде

заохочувати, щоб до 2014 року в нас було майже 46 тисяч ОСББ?

 

Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Ще в 2001 році був прийнятий закон про ОСББ, яким

передбачена державна підтримка, зокрема держава надає власникам будинків

право самостійно вирішувати проблеми власного будинку, тобто обирати

перелік послуг і виконавців послуг. Тобто може бути більше 20 видів послуг.

 

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Ну, це не заохочення, це просто список переваг, який

людина зможе отримати, якщо вона стане членом ОСББ. Тетяна Бойко каже, що

основна проблема ОСББ це неправильне трактування їх функцій. У нас нема

обов'язковості членства в ОСББ, а тому їх функції трактуються неправильно.

Чому?

 

Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Я вважаю за доцільне обговорювати конкретно, які саме

функції вважаються....

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Гаразд, вона каже, що перша проблема, з якою

стикаються люди з боку влади, це те, що влада не дає інформацію щодо інших

співвласників будинків, в нас немає обов'язковості членства. Вона каже, що

від місцевої влади повністю залежить , чи передасть вона на баланс той чи

інший будинок чи ні, далі є точка зору, що земля під будинком має належати

саме ОСББ, і ОСББ більше займаються тим, що називається господарським

забезпеченням негосподарюючого суб'єкта. В результаті через неправильне

трактування його діяльності, їх обкладають різними видами податків.

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Дійсно такі питання виникають, але я вважаю, що як і

в будь-якій справі, яка тільки почалася, є деякі проблемні питання. Закон

був прийнятий в 2001 році, а зараз всім зрозуміло, що виникло достатньо

питань, які потребують врегулювання, аби не виникало проблем, коли власники

не можуть вільно господарювати в своїх будинках, коли виникають проблеми у

відносинах з податковими чи іншими державними органами. Тому в липні цього

року зареєстрований в парламенті і вже пройшов перше читання проект закону

про внесення змін до закону про ОСББ, в якому зазначено проблемні питання і

передбачені шляхи вирішення цих питань. Зі свого боку хочу запевнити

громадян, що зараз в міністерстві створена потужна команда, яка співпрацює

з громадськими організаціями і спрямовує свою діяльність саме на те, щоб

створити необхідні умови для ефективної діяльності ОСББ.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Справа в тому, що міністерство має повноваження

напрацьовувати саме закони.

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Саме так, міністерство є державним регулятором, який

і повинен створювати необхідні умови для роботи.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Тобто міф про те, що до 2015 оку всі повинні стати

членами ОСББ, ми з вами щойно розвіяли. Тобто виявляється, що це не

затверджено на законодавчому рівні, просто Попов, коли був міністром ЖКГ

висловив припущення, яке на законодавчому рівні не підтверджено.

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Ні це ідеальне становище, коли всі мешканці будинків

є власниками.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: І все-таки про заохочення, щоб людям захотілося

отримувати якісні послуги, щоб вони розуміли, за що вони платять і знали

конкретних людей, які допомагають їм вирішувати ті чи інші конкретні

питання щодо сантехника, електрика чи двірника, а також по якості їх

роботи, і що вони за це отримують. Якщо я стану членом ОСББ, я буду платити

за житлово-комунальні послуги менше?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Перша перевага ОСББ це те, що відповідно до статті 24

закону про ОСББ держава зобов'язана виділити кошти для проведення першого

капітального ремонту будинку. Ви знаєте, в якому стані зараз знаходиться

більшість будинків, більше 70% потребують значних коштів для ремонту, і

тому створення ОСББ буде сприяти тому, щоб держава виділила такі кошти на

проведення першого капітального ремонту. Крім того держбюджетом передбачено

фінансування програми реформування, зокрема в 2010 році на зазначені цілі

було спрямовано 500 мільйонів гривень, зокрема на підтримку ОСББ майже 105

мільйонів. Саме ці кошти спрямовуються на проведення капремонту, а майже

45% спрямовуються на ремонт ліфтів в будинках, які створюють ОСББ.

 

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Я думаю, що в багатьох СЛУХАЧів зараз защемило серце,

бо коли вони заходять у свій під'їзд і бачать стан свого будинку, вони

розуміють, що вони не є членами ОСББ і не мають таких функцій, щоб

організувати це, не мають навичок і вміння. Але ОСББшники мають переваги,

держава вкладає в них кошти і допомагає відремонтувати будинки. Де ж

справедливість?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Справедливість є. Я вважаю, що передусім повинна бути

громадська ініціатива з боку мешканців конкретних будинків. Якщо ви бажаєте

жити краще, перите ініціативу у свої руки і працюйте, а з боку держави...

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: А з боку держави нічого не організовано, а ми беремо в

свої руки і працюємо?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Держава надає підтримку, і це закріплено на рівні

законодавства. Я можу погодитися з тим, що не завжди складається так, як

повинно бути, але позиція принципова, і міністерство буде дотримуватися

цієї діяльності.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Наскільки мені відомо, ви провели круглий стіл, який

так і називався "Шляхи вирішення основних проблем з питань створення і

діяльності ОСББ". От давайте собі на секундочку уявимо, що ми дійсно стоїмо

з табличкою на роздоріжжі і перед нами як мінімум чотири дороги. Якою ж

дорогою ми підемо? Які функції покладені в даному випадку на міністерство з

питань ЖКГ, і як мобільно ви плануєте ці питання вирішувати?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Міністерство ЖКГ є спеціально уповноваженим органом

влади в сфері реалізації державної політики у сфері ЖКГ. Саме міністерство

відповідає за розроблення законодавчих нормативно-правових актів, які

повинні бути спрямовані на забезпечення...

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Над чим ви зараз працюєте?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: В даний час міністерство бере участь в розробленні

житлового кодексу України, безпосередньо працює над законом про внесення

змін до закону про ОСББ та інших. Всього на даний час в міністерстві

опрацьовується порядку 29 законодавчих актів, така ж кількість постанов,

відомчі нормативні акти, які всі спрямовані на реформування галузі і

створення необхідних умов для покращення життя громадян.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Давайте з вами торкнемось хоча б деяких проблемних

питань, які зазвичай виникають в людей, які є членами ОСББ, які будуть

вирішуватися першочергово.

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Ну, якщо говорити про основні проблемні питання, то

багато питань виникає у зв'язку з тим, яким чином отримати відомості щодо

процедури створення ОСББ. Міністерством спільно с такими громадськими

організаціями, як "Опора", інститут місцевого розвитку, опрацьовуються

заходи, в тому числі залучаються кошти....

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Для того, щоб мати вільний доступ до інформації про

те, як створити ОСББ?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Да.


 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Скільки часу потрібно, щоб створити ОСББ?

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Ну, десь 3-4 місяці.

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Ну, це чималий термін.

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Ну... Уявіть собі, що необхідно провести відповідну

роз'яснювальну роботу з мешканцями будинків, повести загальні збори,

опрацювати необхідні документи, пройти процедурні питання, пов'язані з

реєстрацією об'єднання.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Які міста сьогодні є лідерами по створенню ОСББ?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Ну, проведений аналіз свідчить, що найкраще...

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Тобто ті, які знайшли інформацію, стукали в двері і їм

відчинили?

 
 Віталій ШАПОВАЛЕНКО Справа в тому, що статистичні дані свідчать про те, що

в різних регіонах країни органи державної влади ставляться по-різному до

вирішення цього завдання. Якщо подивитися, то в Донецьку в цьому році

створено 151 ОСББ, в Дніпропетровську 168 ОСББ, а в таких областях як

Кіровоградська і Харківська мають лише 2-4 будинки. Тобто виникає питання,

чи працює влада з громадянами, чи на достатньому рівні вона доводить до них

інформацію про переваги об'єднань.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Ну, мені скажуть, що не було доступу до інформації,

але ось така картина. Перше питання, яке виникає в людей, це як створити

ОСББ і що для цього потрібно зробити. Де про це можна дізнатися?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Ми плануємо створити інформаційну систему, яка

дозволить в повному обсязі отримати необхідну інформацію. Це перш за все

інформаційні матеріали міністерства а також громадських організацій, які

працюють в цьому напрямку.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Я так розумію, що це один з пунктів на шляху вирішення

основного завдання. А що далі планується робити?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Поряд з цим державою передбачено в подальшому

виділяти необхідні кошти для підтримки створення ОСББ, зокрема

міністерством вже підготовлено бюджетну заявку на 2011 рік, якою

передбачено виділення на програму реформування 5,9 мільярда гривень,

зокрема на підтримку діяльності ОСББ 2,6 мільярда гривень. Окремою статтею

передбачено виділення 383,1 мільйонів на проведення комплексної термо-

модернізації будинків. Тобто поряд з законодавчим врегулюванням проблемних

питань держава бере на себе зобов'язання надавати фінансову підтримку в

цьому процесі.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Які ти основні завдання буде вирішено найближчим

часом?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Найближчим часом ми плануємо провести колегію

міністерства ЖКГ, під час якої буде розглянуто питання діяльності ОСББ, і

саме матеріали круглого столу будуть використані в підготовці рішення

колегії. Проведений круглий стіл дозволив виділити найбільш болючі

проблеми, і в прийнятій резолюції окреслені заходи, які спрямовані на

вирішення цих проблемних питань. Це належить до компетенції кабміну, і

міністерство з питань ЖКГ буде готувати відповідні пропозиції по внесенню

змін та доповнень до законодавчих актів. Це буде торкатися і питань

реєстрації ОСББ, буде стосуватися питань набуття прав власності.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Як би там не було, а українці ще бояться створювати

ОСББ, а раз бояться, значить не довіряють. Денис Серезинський, наш

постійний дописувач з Ганновера поставив просте запитання: "Какова

концепция жилищно-коммунальной реформы?"

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Концепция жилищно-коммунальной реформы предполагает

работу в нескольких направлениях. Первое, это законодательное обеспечение,

то есть приведение законодательной нормативно-правовой базы в соответствие

с требованиями современности. В этом плане и ведется работа над разработкой

жилищного кодекса, над рядом других сопутствующих законодательных актов.

Второе направление это финансовая стабилизация в отрасли, и в этом плане

предполагается совершенствование тарифной политики, а именно приведение

тарифов в соответствие с их себестоимостью. Сегодня сложилась такая

ситуация, когда жилищно-коммунальная сфера из-за лишней политизации

оказалась вне рамок экономического процесса. Поэтому существующие тарифы на

коммунальные услуги позволяют покрывать лишь 50-70% затрат на услуги.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Тобто в нас ціни на житлово-комунальні послуги

економічно не обґрунтовані?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Да, они занижены. Я знаю единственный, наверное,

город на территории СНГ, где продолжается коммунизм, и это Москва, где на

60% затраты на жилищно-коммунальные услуги дотируются бюджетом года. То

есть если средняя стоимость услуг на один квадратный метр составляет 21

рубль, то 12 рублей платит бюджет Москвы. Конечно, в таких условиях ЖКХ

Москвы может довольно-таки неплохо существовать.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: А в Україні яке місто користується такими пільгами?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: В Украине таких городов нет.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: А де найдорожчі комунальні послуги, а де найдешевші?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Я могу сказать, что там где местные органы власти не

занимаются популизмом, а реально понимая ситуацию, сложившуюся в отрасли,

идут на формирование адекватных тарифов, там ситуация более-менее

благополучна. Когда сегодня начинают пугать людей, что завтра чуть ли не

мир перевернется, поскольку ожидается многократное повышение тарифов, хочу

сказать, что во-первых, такого скачка не будет. Прежде всего такого

ощутимого скачка цен на жилищные услуги не заметят именно в тех городах,

где власть своевременно отслеживала ситуацию в отрасли и адекватно повышала

тарифы.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: А таких міст багато? Це Схід або Південь, чи Захід?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: В целом по всей Украине тарифы отстают. Ну, например,

в городе Рубежном до сих пор тарифы оставались на уровне 54 копеек за

квадратный метр. Сами понимаете, в каком объеме тут можно оказывать услуги.

Есть города, где уровень стоимости может достигать где-то 1,5 - 1,7 на

квадратный метр.

 
 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Коли на дворі так раптово прийшла осінь, і схоже на

те, що дуже раптово і абсолютно несподівано прийде зима, нам потрібно

думати про те, що ми встигли і чого не встигли зробити. Наш СЛУХАЧ пише:

"Лучшая мотивация создания ОСББ это компенсация государством стартовых

расходов на регистрацию и прочее". Що ви скажете з цього приводу?

 
 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Дело в том, что по закону ОСББ должны

регистрироваться бесплатно. То, что на местах сегодня имеют место факты,

когда с людей берут деньги за регистрацию, это...

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Тобто гроші за реєстрацію не повинні брати?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Ну, есть закон с одной стороны о регистрации, а с

другой стороны есть закон о ОСББ, и получается, что нестыковка законов в

ряде случаев приводит к тому, что регистраторы пользуются законом о

регистрации объединений и начинают вымогать деньги.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Куди в такому випадку треба звертатися? Листи в

міністерство варто писати?

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Как раз министерство вместе с общественными

организациями работает над тем, чтобы в ближайшее время урегулировать все

эти проблемные спорные вопросы, чтобы была однозначность в применении

законодательных актов.

 
 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Тобто зараз в нас багатозначність і ми будемо прагнути

до однозначності?

 
 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Дело в том, что совершенно замечательная идея,

которая получила законодательное оформление в виде закона об ОСББ, к

сожалению, в отдельных случаях...ну... не всегда... где-то увязывалась,

учитывалась со смежным законодательством, потому так и получилось, что в

законе об ОСББ говорится так, а... Соответственно где-то нужно было внести

коррективы в смежное законодательство, обговорить, что если речь идет о

регистрации ОСББ, то деньги на регистрационный сбор не должны изыматься.

 

 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Але коли людина зіштовхується з тим, що хоче

зареєструвати, а з неї вимагають гроші, я не буду платити гроші, тому що це

не прописано в законодавстві, але тоді мене ніхто і реєструвати не буде.

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Пожалуйста, обращайтесь в министерство за

разъяснениями, будем давать письма, тем более, что на круглом столе мы

обсуждали...

 
 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Катерина зі Львова нам пише: "Подскажите, пожалуйста,

каким органам можно заказать проведение независимой экспертизы состояния

дома? Например, подвал в ужасном состоянии, постоянно стоит вода, рушатся

стены. Кто может дать экспертное заключение, на которое можно будет

ссылаться при дальнейшем общении с ЖЭК?"

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: В первую очередь заключение о техническом состоянии

дома должна дать та обслуживающая организация, которая непосредственно

обслуживает и содержит этот дом. Ну, в данном случае, я так понимаю...

 
 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: А незалежну експертизу хтось може провести?

 
 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: В данной ситуации, как я понимаю, возник спорный

вопрос, у жителей возникло недоверие к ЖЭК, и я в данном случае рекомендую

обратиться в местный орган власти с этим вопросом и решить, кого они могут

порекомендовать для проведения экспертизы. В конце концов сегодня на рынке

есть довольно много строительных организаций, которые могли бы оценить,

другой вопрос, имеет ли их оценка юридическую силу. Поэтому я и говорю, что

лучше всего было бы решить этот вопрос с местным органом власти, который

знает соответствующую структуру и может принять ее заключение к сведению и

принять соответствующее решение.

 

 СЛУХАЧ: Анатолий Котляров, инвалид второй группы по трудовому увечью из

города Брянки Луганской области, микрорайон 4, дом 15, квартира 58. По

своему стояку отопления у людей моего дома обогреваются индивидуально,

стояк давно зашлакован, а год назад его обрезали совсем. Работники ЖЭК

подают акты в Теплокомунэнерго ежемесячно о состоянии стояков, но бывает,

что и забывают это делать. Так и меня в прошлом году в 12-м месяце не

подали акт и мне насчитали, а исправить эту ошибку никак не хотят,

мотивируя тем, что исправлять ее должны те, кто сделал ошибку, в данном

случае это мастер ЖЭК товарищ Куликова.

 
 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Данная ситуация это просто наглядный пример

недобросовестного отношения работников ЖЭК к исполнению своих обязанностей.

Они обязаны предоставлять акты, а если вы видите, что идет просто

игнорирование своих обязанностей, то надо в местный орган власти обращаться

и требовать выполнения.

 
 Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Нам Віктор з Харкова написав: "В нас радіатори

обігріву в однокімнатній кватирі ніколи не були навіть теплими. Доводилось

обігрівати приміщення електроенергією. Звернення в "Харківські теплові

мережі" ніякого ефекти не дали крім багаточисельних комісій. Ми демонтували

радіатори центрального опалення і продовжуємо обігрівати квартиру за

допомогою електроенергії, отримали відповідні акти ХТМ по відключення

радіаторів і ізоляції стояка, але з нас вимагають, щоб ми оплачували

послугу, якою ми не користуємось. Заборгованість росте вже третій рік.

Назвіть, будь ласка, документ, в якому було б сказано, що споживач повинен

сплачувати послугу, якої він не отримує. Такого документу не існує. Це

показник роботи законодавчого органу, тобто правильніше буде - не-роботи".

 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Дело в том, что существует порядок перерасчета за

неоказанные или некачественно оказанные услуги. В данном случае мне не

совсем понятно, почему вам продолжают присылать счета какие-то.

 
Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Що людині робити в даному випадку? Я так розумію, що

ці рахунки не треба оплачувати?

 
Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Я предлагаю обратиться с заявлением в местный орган

власти, чтобы разъяснили, в чем причина, и если заявитель не получит

ответа, то пожалуйста, обращайтесь в министерство, а мы уже на своем уровне

потребуем разъяснений.
 

Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Я думаю, що пан Віктор так і зробить, тим паче, пане

Вікторе, що в нас на носі чергові місцеві вибори.
 

СЛУХАЧ: Игорь, Луганск. Как должны начисляться услуги - по каждому дому

или по типу домов? Как может начисляться зарплата дворника, который

работает четыре часа раз в неделю, то есть четыре раза в месяц? А за уборку

придомовой территории начисляется сумма зарплаты всех дворников, которые

работают в ЖКО.

 
Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Сегодня порядок содержания и обслуживания жилого

фонда и порядок тарифообразования у нас определяется постановлением кабмина

529 от 20.05.09, и данным нормативным актом определено, что расчет тарифа

должен осуществляться по каждому дому в отдельности, исходя из объемов

работы и перечня услуг, которые выбирают граждане.

 
Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Тобто не тип будинку...


Віталій ШАПОВАЛЕНКО: По каждому дому в отдельности. При этом тарифы

устанавливаются и с учетом мнения жителей дома. Указом предусмотрено

поведение общественных слушаний, в ходе которых обслуживающая организация

должна четко и ясно разъяснить, какие именно услуги предоставляются и

сколько они стоят. Что касается вопроса о том, что дворник появляется всего

четыре раза в месяц, а получает зарплату со всего района, это пример

грубейшего нарушения, поэтому вы вправе обратиться по данному факту в

местный орган власти. У вас в Луганске есть региональная жилищно-

коммунальная инспекция, которая призвана осуществлять контроль за

выполнением требований по оказанию жилищно-коммунальных услуг.

 
Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Ольга пише: "При передаче дома на баланс ОСНД ЖЭК за

свой счет обязан произвести капитальный ремонт дома. Как жильцы могут

добиться такого ремонта от ЖЭК?"
 

 Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Ну, товарищи, вы должны правильно понять, что деньги,

которые ЖЭК собирает в рамках платежей за жилищно-коммунальные услуги,

рассчитанные по тарифам, это не те деньги, которые позволяют сделать

капремонт. Существует норма, которая обязывает местные органы власти

планировать в местных бюджетах деньги на проведение капремонтов. И именно

статья 24 закона об ОСББ как раз говорит о том, что если создается такое

объединение, то местные органы власти должны осуществить капитальный

ремонт. Такая практика есть положительная. Другое дело, что есть города,

где бюджеты просто пустые, их хватает только, чтобы заплатить зарплату

работникам бюджетной сферы.
 

СЛУХАЧКА: Наталья, Винница. Помнится, еще первый созыв депутатов

обговаривал о том, что стены давно выплачены, что люди будут платить только

за коммунальные услуги. Сейчас ЖЭК не делает ремонт даже в подъезде, люди

сами собирают деньги. На протяжение многих лет мы сами делаем ремонты, в

квартиру они никак не касаются. За что мы платим? Вы говорите, что

квадратные метры у нас дешево. За что мы вообще платим?

 
Віталій ШАПОВАЛЕНКО: В условиях, когда у нас 90% жилого фонда

приватизировано, то есть квартиры являются собственностью граждан, затраты

на содержание квартир, то есть на то, что находится внутри квартиры вся

ответственность лежит на гражданах. Я думаю, понятно, что государство не

должно нести ответственность за то, что происходит в вашей квартире. Другое

дело, что есть места общего пользования, то есть конструктивные элементы

зданий, это да, и на деньги, которые собираются за жилищно-коммунальные

услуги, должны проводиться, в том числе и текущие ремонты мест общего

пользования.

 
Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: В нас є ще один лист від Євгена: "Я директор

предприятия., производящего энергосберегающую продукцию, которую

употребляют в том числе и предприятия ЖКХ. Впервые за 11 лет моей работы

сложилась ситуация, когда договора, заключенные весной на сумму 1,7

миллионов гривен, не будут иметь финансирования. Почему?"

 
Віталій ШАПОВАЛЕНКО: Я не могу прокомментировать, поскольку непонятно, о

каких договорах идет речь, с кем, на каких условиях эти договора

подписывались

 
Тетяна ХМЕЛЬНИЦЬКА: Є ще лист від Івана з Новограда-Волинського

Житомирській області з приводу підвищення цін на житлово-комунальні

послуги: "Офіційно оголошено, що опалення буде коштувати 8 гривень, а було

5,10 за квадратний метр, тобто підвищення на 50% все-таки відбулося. Ну, і

Денис з Ганновера пропонує нам поділитися досвідом Німеччини. Денисе, я

скажу, що Віталій ШАПОВАЛЕНКО, заступник міністра з питань ЖКГ, підтримує

вашу ініціативу і просить, щоб ви надіслали цю інформацію. На цьому ми

завершуємо нашу програму.
Переглядів: 963 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0